Godhet övervinner allt!

 
Hej.
 
Innan du börjar läsa så måste du förstå att jag inte skriver om någon/något specifikt utan tar tag i mina tankar, som uttnyttjar det inlärda skriftspråket som uttrycksform.
 
Jag är en överlevare, en optimist som inte skulle klara mig en dag utan min optimistiska tankar.
 
Som du kanske sätt är mina två första inlägg från tidigt 2020. Jag skriver endel men delar knappt 3 procent av allt. Jag bär en feghet om att inte våga dela med mig av det mest intima.
 
Tankar och utveckling går hand i hand, det jag tänkte igår eller för 4 h sedan, kan förändras genom positiva och goda tankar, genom utveckling och förändring.
 
Det jag vet är det jag vet. Jag kan inte veta något som jag inte visste exsitera innan jag fick veta det.
 
Mina ord i detta inlägg är helt oberoende andra människors existens. 
 
Jag fick frågan en gång, Vem skriver du om? Ingen aning sa jag. Det bara kommer på autobahn.
Du behöver inte läsa. Du behöver inte känna något för mina ord eller störa dig på mina tankar som blir till just, bilder, tecken och ord eller rent av nonsens utan betydelse för någon.
 
Du kan till och med låtsas som om ag inte existerar. Som om jag är "nobody".
Jag bryr mig inte, för jag vet att jag är en människa precis som du, som alla andra som vandrar på jorden.
 
Även fast vi tänker olika.
 
Antingen gillar du eller så gillar du inte vad jag nu kommer att dela med mig av .....
 men glöm tanken på att fördöma mina ord eller oroa dig för att jag skriver om dig.
 
Jag skriver om nobody för everybody is somebody, with a mind to think and a body in process. 
 
Till den som läser!
 
Har du provat att gå ner i split? 
Jag kan gå ner i split, Du skulle se hur "duktig" jag är på att gå ner i split.
 
Inte kroppsligt, det skulle slita aldeles för mycket på min hud,
även fast jag har en app som säger till mig varje morgon att göra övningar
" gå ner i split på 30 dagar". 
 
Jag ska nog testa en övming i dag. Det beror på, det är tanken som styr och jag är både rationell och imponerad.
 
Jag kan däremot gå ner i split med livet.
Det gör ont i början men det blir lättare ju hårdare man utsätter sig för påtrycknignar
Det är roligt att GO BANANAS, 
Detta fick mig att tänka på en banana split. Göra en Pippi Björkstrump är min specialitet.
Några steppsteg, tango i kvartett, salsa mellan jord, himmel och hav och samba i en balett. 
 
Tack S, för min första och sista lärarkopp! Jag går nämligen på avdelning Kaffet!
 
Mina tankar är endel av mig, det är tanken som får skriftspråket att flöda.
Det är tanken som styr. Det är som ett överlevnadskit som kommer göra mig till 100 år.
 
Älskade tankar. 
Ni är rätt roliga och skojfriska, finkänsliga och på samma gång barnsligt hopplösa.
Ni hjälper till när rädsla slåss på, när ledsen gör intrång, när förbannelsen sköljer över eller arga ittan blöder.
Ni förstärker känslan av glädje, lycka och enjoy´s!
Ni har lärt mig förstå andra och leva i en evigthetens 8. 
Ni njuter av livets goda.
 
Ni hjälper till att sortera, organisera, förlåta och kasta i papperskorgen,
Ni finns där någon annan förmedlar sitt budskap från sina tankar.
 
Dynamsikt FOKUS kallar ni er!  Både fokuserade och flexibla. Tar hand om både hjärnan, sköter om hjärtat. Stabilserar känslor med måtta, översvämmat av det underbara.
 
Jag beundrar er, hur ni älskar stillhet och tystnad.
Ordning, reda och spara strukturerat och smulfria golv för de mer perfektionistiska tillstånd.
 
Tack för att ni berättar om kroppens behov av vila och tillåter kroppen en paus utan dåligt samvete.
Jag vet att ni blir besvikna när kroppen inte lyssnar på knoppen och vice verse. 
 
Tänk med hjärnan, Känn med hjärtat!
AGERA!
 
Ni är gränslösa sammanflätade är ni overedge, det är svårt att förklara,
Tankarna kan verkligen göra mirakel.
 
När människors tankar möts uppstår något extra! Det kan ibland bli sorgligt att något så vackert som ord kan såra. Ord och Tecken är ju endast ett avtryck av något dynamiskt som uppstår i utvecklingen, i förbindelser mellan människors tidigare liv.
 
Häng med i min tanke värld! 
 
En person sitter och pratar om sina problem (vad som helst), dvs delar sina egna tankar, hen söker och  talar om ett behov av att vilja eller ett outtalat behov av styra tankarna mot de mer positiva. Hen visar uttryckligen genom kroppen och ansiktsuttryck att något skaver (det kan vara allt från skoskav, avundjsuka eller hjärtesorg, oro).
 
Personens tankar söker en förklaring, bekräftelse och svar hos andra och i sig självt!
(mer eller mindre akuttillstånd och mer eller mindre medvetet).
 
Du lyssnar och får 100 ideer från dina GODA tankebanor, för du bryr dig (kanske alldeles för mycket).
 
Du känner en glädje för att personen är öppen och ärlig, du vill kunna bidra med något av GODHET och visa att du finns där! Du vågar själv vara öppen och delar med dig av dina tankar och vad din kropp skulle göra.
 
Det som kan hända är att du blir anklagad för att göra att personen tar illa upp. dvs. lättkränklthetens intrång. 
 
STORHETENS förfall.
 
I värsta falll leder detta i sin tur till att du blir den ONDA som kränkt personen, för du kom med förslag som inte passar personens tankebanor.
 
Personens tankebana, "tankegångar", dörren, vägar är stängda, urfunktion eller outforskad eller finns helt enkelt inte av ren rädsla för det okända, Personen har ännu inte tagit lärdom av det hon problematiserar och delar med sig av. 
 
Det som jag tänker är, 
 
Om en människa talar, talar hon med goda avsikter. Endast den människa som tar illa vid sig, för dina goda avsikter, äro avslöjad.
 
Avslöjad om vad?
 
Om någon tänker att du kommer med onda avsikter, ligger dennes onda avsikter alltför nära dennes egna tankebanor. 
Fattar du!
 
I grund och botten kan man se det såhär.
 
- En hel människa bär med sig goda tankar om sitt och andras liv.
 
- En hel människa dömer eller fördömer inte andras tankar och val i livet.
 
- En hel människa accepterar olika sätt att tänka och vara.
 
- En hel människa står stark på jorden. Bjuder in till kalas.
 
- Hen gör ingen höna av en fjäder av något som står utanför hennes egenkontroll.
(Förutom när det gäller krig och fattigdom, orättvisor och förtryck av livsutsatta människor).
 
- En helad människa tänker inte i MISSTAG och MISSLYCKANDE, utan i LÄRDOM och FRAMGÅNG.
 
Det är svårt att veta egentligen vilka tankebanor en person utvecklat (vi säger tankebanor).
Endel famlar med sina tankar, osäkra men utåt sätt självsäkra med tankar som är mot sig själv lätt stötta. De talar öppet, öppnar upp och lättare sitt hjärta för att sedan mena att du är den okänsliga människan.
 
Varför?  För att lätt stötta personer, inte är tillräckligt rustade för andra människor unika tankar.
 
Det har inget med dig att göra utan den andres mindre mottaglighet för det "okända", som styr hur hen tar till sig annan tankeinformation.
 
"Det handlar inte om hur man har det, utan har man tar det".
 
Du kan aldrig vända en annan människa trots att hen uttalar sig om sina "skoskav" och söker svar.
Det måste ske automatiskt med insikt och vilja till förändring hos människan själv. 
Oberoende av ålder, kan man skaffa sig bättre stabilare skor.
 
INGENTING ÄR OMÖJLIGT, SÄGER JAG!
 
Fördöm där med ALDRIG en människa som INTE KAN FÖRSVARA SIG SJÄLV.
Gäller även personen som fördömt dig och anklagat dig för okänslighet. 
 
VAR OCH FÖRBLI STORSINT. Även den Noblaste människan strider med sig själv.
 
 Vi födds GODA. Du är GOD. Låt oss svälja och förgöra det negativa från människans tankar.
 
SPINN inte vidare på det onda, SE det GODA i allt som kommer fram till ytan!
 
I morgon är en ny dag. Och "just a fool" tror sig veta något om framtiden, om en annan människas tankar och potentiella utveckling.
 
Om så en dag är mindre bra, gå och lägg dig tidigt.
Vakna upp och TÄNK på dig själv. Vad gör dig glad, så glad att glädjen kan sprida sig till andra.
 
- I dag ska jag vara glad. I dag ska jag älska varenda steg jag tar och le fånigt.
 
Om du inte förstod idag, kommer du förhoppningsvis förstå en annan dag. Det man inte vet, kan man heller inte förväntas sig själv veta. Det jag vet idag, visste jag inte igår.
 
Ingen kan veta vad någon annan tänker. Däremot drar vi lärdom av att vara storsinta mot vårt eget och andra förflutna. (såklart finns det gränser).
 
Allt startar när du har goda tankar om dig själv.
 
Hej! Jag älskar Pippi Långstrump och den som känner mig vet, att jag är min egen Pippi.
 
- Nu har jag min akademiska examen. GRATTIS THERESE! Det var en del nattliga 24 h tankeverksamhet.
 
Tack alla medstudenter, Södertörn och alla som förstått redan genom drömmar, upplevelser i verkligheten!
 
Kärlek till HT - 18!💖
 
Tack alla som gratuelrat mig för min examen!
Jag krävde ingenting i form av fest, jag förväntade mig ingenting av människor.
Inte ens en skål med ett glas eller några presenter.
 
Jag kan heller aldrig säga att jag är klar.
 
Den som har tagit en lärarexamen vet att man ALDRIG blir en FÄRDIG LÄRARE.
 
 
CIRKELN ÄR SLIUTEN!  
 
GODHET ÖVERVINNER ALLT! Var storsint och fri!
 
Love yourself and people will love you!
 
Take Care and Be Careful!
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt